Malmö börjar vakna

Malmö Redhawks har gått mycket starkt framförallt hemma. Men Publiken har inte hittat till Arenan. Men nu när Leksansmatchen börjar närma sig, verkar Malmöfolket vaknat upp. Det är verkligen inte mycket biljetter kvar till Leksandsmatchen den 13 November. Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att det är minst 10 000 sålda och då tar jag nog inte i så jag spyr. Tänk då att det är två veckor kvar. Det blir 13 000.

Men oskarshamsmatchen verkar också vara lite poppulärare. OK det är långt ifrån 10 000 sålda knapt 3500 ens en gång 3000-3200 men det är två dagar och en kväll kvar och tidigare fick man 10 raka platser på sek 16 och 15 dessa lådg dessutom på rad 5-6 nu är det rad 2 som gäller. Man kan nog räkna med minst 1000 bokningar till i helgen + 1000 på matchdagen så en publiksiffra på 5000 + ska inte vara omöjlig. Visst bör där komma 6-7000 men det är ändå ett steg i rätt riktning.

Grå helg och ett Novemberlov det kan bli många fammiljer de kommande två matcherna. Lägg där till vädret som handlar om regn, regn o regn. Lite nöje kan man ju ha då är hockey på Arenan en klar ljusglimt inte minst  för barnen. Det är ju riktigt Stövlaväder rent ut sakt, regnkläderna och stövlarna är det ända man kan ta på sig nu låt det bli kallt o sol eller snö istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0