Pinsamt mot Troja

Malmö Redhawks hade i år öppet hus på Malmö Arena och det blev knappast en succé varken folkligt eller ressultatmässigt förutom J 20 som vann relativt enkelt med 5-2. A Laget däremot var pinsamt lata 2-6 mot Troja Ljungby och där var väl knappast någonting som var imponerande. Malmö andades ointresse och verkade ha tankarna på onsdagens premiär mot AIK. Man blev inte heller mer taggade när publiksiffran var förvånansvärt låg, där var MAX 1700 i Arenan, man hade nog hoppats på 3000 och då hade nog inte killarna bettet sig som de gjorde.

6-2 målet sa allt,Hurme försökte inte ens ta den och då borde straffet vara ganska givet beter man sig inte profsigare än så då ska man inte stå en premiär. Hurme kan vara aldeles strålande i stora matcher men han har då o då en tendens att visa ointresse till vardagen och för att stå de stora matcherna måste man nonstans klara av vardagen och i dag klarade han inte riktigt den. Avgörandet var 4-2 då Malmö kändes ganska heta gör troja 4-2 i powerplay ett mål som inte ser alls otagbart ut, där går också luften ur Malmö. Så Markus Svensson i mål mot AIK hade jag inte ifrågasatt som en ren markering till att man måste visa sig profsig även när vinden blåser mot en.

Jag är inte orolig ska jag dock säga. Vinnst mot HV, Linköping o Färjestad är tilräkligt för att imponera på mig. Jag tror vi få se ett helt annat Malmö Redhawks på Onsdag.

Nu till pluss o minus och det är väl inte så mycket att plussa för

+++ Nu är träningsmatcherna över nu smäller det på alvar
++ Konceptet hockeyns dag trots så pass lite folk så var det ett roligt koncept
+ Carl Söderbergs 2-3 mål ursnyggt!!!

--- Instälningen
-- Staal/Green duon lyckas inte med nonting och blir bara tamare o tamare
- Publiksiffren vet inte exakt men nog ska väl 3000 kunna komma när det är frivillig entré

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0