Finska lag på besök i Malmö

TPS Åbo, Kärpät och Tappara besöker denna veckan Malmö Arena. Malmö kommer hem med förhoppning att kunna plocka hemm någon eller några av matcherna.

Men likt årskortsförsäljningen, går biljetbokningen till dessa matcher, minst sakt i snigelfart. Nu är festivalen igång och den sväljer såklart ganska många. Men förra sässongen var det över 1200 mot HV 71 trots det och nu borde folk vara intresserade för det är Finska lag som 99% av Malmös befolkning aldrig har sett. Vill Malmöpubliken ha en europaliga, så tycker jag man ska bjuda till. Om det kommer 500 i dag vilket lär vara allt, är det vansinigt dålig reklam för Malmö som hockeystad.

Svensson i Mål i dag och en hel del ändringar i Backparen. Jag själv tycker ju det är sådär smart att ha Nevalainen och Hersley i samma backpar, då de är offensiva bägge två ok i Powerplayspelet men i 5 mot 5 tycker jag det är en vansinig idé. Victor Mångs Junioren får chansen med Damgaard.

Mycket Powerplayspel har nötts, och det måste sitta till serien börjar, vi kan ju hoppas på ett par mål i kväll. Viktigt för Malmö är att få in pucken. Man har spelat bra i alla European Trophymatcherna, men man sätter inte pucken, vilket gör att när det andra laget gör två snabba hamnar man i för stort underläge för att orka ta ifatt. Jag vill också gärna se Malmö göra första målet för att på så viss sätta press på sina bättre motståndare och få in lite energi i laget.

Tips: Tyvär tror jag inte Malmö räcker till mot de Finska mästarna, men i Malmö tror jag inte man kommer ge med sig i första taget, 2-4 TPS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0