Kan MalmöFrälsa publiken.

Vi går in i Januari, nu ska det avgöras, vilket lag blir 3:a Just nu Mora, Malmö och AIK alla ligger på samma poäng. Men mora har något bättre målskilnad.

i morgon är det dags för enligt mig årets höjdpunkt, när Växjö Lakers med 500 bortasupportrar kommer till Malmö. Senast blev det 7-3 till Malmö men i detta mötet blir det inte lika lätt.

Allt tyder på mycket folk. indikationerna säger 6000-7000 åskådare och nu gäller det allra viktigaste för Malmö. Att tilfredsställa publiken, det kan man göra genom en seger och då kan vi garrantera bra drag på Arenan med minst 5000 varje match fram till eventuelt kvalserie eller play off.

Viktiga punkter

1. Glöm vikten av matchen, gå bara ut o kör då brukar ni också vinna denna typ av matcher

2. Håll djup, pucken måste in djupt, som vanligt mot Växjö, tappa puckar på öppen is och man e dödsdömd mot dem.

3. Minimera utvisningarna, man vinner inga matcher i utvisningsbåset.

4. Markus Svensson, han är alltid bra men det räcker inte alltid, i morgon måste han vara precis så bra han kan.

Tips: Detta är natturligtvis mycket svårtippat men jag är helt övertygad om att det blir en mycket underhållande match, som vanligt mot Växjö. Jag tror också första målet blir otroligt viktigt. Jag säger 3-3 sen får vi hoppas för 6000 personers skull att man vinner i sudden efter straffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0