Tyska Maskinen ostoppbar!!!!

Den Tyska maskinen Das Auto går inte att stoppa. Mot Argentina i kvartsfinalen gjorde man nott man inte borde kunna göra så här långt in i turneringen nämligen göra en fullständig förnedring.. Argentina var laget som imponerat mest tillsammans med Tyskland, för mig var det drömfinalen som spelade aldelles för tidigt. Men shi fick jag. efter 2:30 min stod det 1-0 Tyskland och redan där förstod jag, Tyskland skulle gå vidare. Tyskland sprang sönder Argentinas försvar och var ruskigt effektiva i djupled.

Men i paus fans ändå en strimla hopp kvar hos Marradona o Messi att rädda hedern det stod trots allt bara 0-1. Man började också bettydligt bättre. men tyska försvaret manövrerade ut argentinas anfal. Sen mitt i halvleken, slår Klose in 2-0 i öppet mål. Ridå ner!Men Tyskland var inte nöjda vilket man borde vara i detta läge. Som om inte det var nog skulle Schweinsteige snurra upp hela Argentina på läktaren och servera mittbacken! Fridrich av allihop. Vad gjorde han där uppe vid 2-0? hans första mål i landslaget och 3-0 Tyskland. O klart att man var Nöjda...

MEN! Det fans en viss Polack som jagar ett rekord i antal gjorda mål i VMhistorien,,, Miroslav Klose. Podolski till Klose som bara drar till på Volley 4-0. Det var en tysk stridsvagn, som körde över allt i sin väg, som manglade sönder hela Argentina, skulle Maradona skratta eller gråta åt eländet? Den styrdes av Schweinsteiger och Müller och Kanonkulorna avlossade Klose. Tyskland hade sjöljt över Argentina det var så osanolikt att man inte riktigt förstod det. Jag var nog lika överkörd som Marradona själv jag har nog inte hämtat mig än, jag blev tårögd Danke Schön Deuchland!!!

+++++ Bastian Schweinsteiger låga bakom ALLT
++++ Thomas Müller låg bakom 80%
+++ Miroslav Klose MÅLMASKINEN
++ Lukas Podolski Skottspecielisten och framspelaren
+ Dommaren DEN BÄSTA

Det blir Spanien-Tyskland. Det blir en kamp mellan målmaskinerna David Villa Vs Miroslav Klose. Goooooo Deuchland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0