Misstagens VM

England tappade en poäng på målvaktstavla, Algeriet tappade alla tre på målvaktstavla och Serbien tappar alla tre på en huvudlös hand. Det är verkligen misstagens VM såhär långt och det är ingen tilfällighet att det är just England och Serbien som står för fadäserna.

Upphausade England misslyckas oftast och det är flera gånger fattala individuella misstag som fäller avgörandet. Så även denna gång och England har jättepress på sig en press man haft svårt att bemästra och mitt tips att England återigen floppar börjar bli en obekväm sanning. Jag tror iofs man klarar gruppen men jag tror det är respass i åttondelen direkt.

Serbien är också sämst när det gäller. Antigen får man helt omöjliga grupper med Argentina och elfenbenskusten o allt eller så gör man mistag som kostar både straff och rött kort, vi har sett det flera mästaerskap i rad och även i junior em. Oturen förföljer helt enkelt laget och det har nästan blivit parrodi. Frustrerande för ett lag som har mycket kunnande annars.

Vilka har då imponerat hittils.

Tycker Sydkorea stod för en bra insats mot Grkland, Argentina var bra mot Nigeria men även nigeria stod för en bra insats. Min skrällvarning Sydafrika gjorde också en helt ok insats mot Mexiko.

+++ Sydkorea. Snabba kvicka och intensiva. Motståndet Grekland vet jag inte hur mycked det säger om dock.
++ Argentina. Kanske den bästa matchen båda lagen var bra och att det bara blev ett mål var egentligen otroligt.
+ Nigeria. Mötte stora Nigeria och ska inte be om ursäkt. för utom en fast sittuation, höll man jämna steg med Argentina och Messi.

--- Algeriet. Den somsta matchen Slovenien-Algeriet, Slovenien var inte bra men Algeriet var ännu sämre.
-- Frenkrike. Förmådde ingenting nämnvärt mot Urguay trots en man mer. Nej Frenkrike fungerar inte som ett lag.
- Slovenien. Sämsta matchen som sagt. Slovenien fick drömstart men spelet? Det lag jag hoppas på var faktiskt riktigt dåliga de med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0