Finland och Schweiz gjorde min dag

Sista dan på praktiken vemodigt och lämna. Inte direkt folket för de har jag kontakt med en del ändå, inte heller de arbetsuppgifter man hade, det blev helt meningslöst sista månaden, men för att man inte vet vad som händer sen. när får jag en ny sysselsätning? Hur långt tid? Vad blir det.? Praktik eller anställning? Frågorna är många och det gäller att samla sina tankar kommande dagar.

Men en sorglig eftermiddag förvandlades i kväll. Finland slog ut USA som nu får spela nedflyttningsserie. Trans atlantlag 1 utslaget.

Schweiz körde över Kanada och vann med 4-1 och vann gruppen och tar med sig alla 6 poängen till andra gruppspelet.

Min stora skrällvarning, ett av mina favoritlag med en av mina favoritspelare Andreas Ambühl i spetsen är rena mardrömmen för Kanada dom man slagit dem tre mästerskap i rad, och ja Schweiz kan om man sköter sina kort rätt gå hela vägen till final. Med att sköta sina kort rätt menar jag att utnytja försprånget man har och gå som segrare ur andra gruppspelet, mötet skulle då i kvartsfinalen bli mot Vitryssland, Danmark eller Tyskland, 2:an möter troligtvis Finland.

Men med tanke på Schweizarnas erkända oförmåga att föra matcher så undrar jag inte om Finland skulle vara bättre än just vitryssland som är erkänt kontringsstarka.

Hopschwiz!!!!! (Med resservation för stavningen)

Kommentarer
Postat av: VildKatt

Se där ja. Nu är vi tre syskon som bloggar! XD Du borde dock skriva mer om trav också framöver. Om inte annat drar det ju ihop sig till Elitloppet! I övrigt skriver du ju riktigt bra, vilket jag aldrig tänkt på förut, men du borde se över stavfel och hur du delar upp meningar. Punkt och kommatecken är bra skit!



I övrigt har vi värsta sommarvärmen här uppe! T-shirt och shorts är nästan för varmt!

/Jessica

2010-05-17 @ 16:58:19
URL: http://vildkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0