I veckan klarnar det i Malmö

Söderberg, Kessä och Anton Blomqvist det är de tre spelare som ska ha bestämt sig i veckan. I Söderbergs fall gäller det mest om han vill testa på något nytt. Backarna Kessä och Blomqvist har kontraktsförslag och de ska ta ställning till om de ska tacka ja eller nej, det fins andra intressenter på båda två.

Casselståhl, den uppofrande backen, ser ut att lämna, en av publikfavoriterna. Men när det redan fins en ålderman i Damgaard, var det inte någon skräll. Men jag tror ändå inte sista ordet är sagt än. För stannar inte Blomman eller Kessä, har vi helt plötsligt tre platser lediga och då tycker jag absolut Casselståhl kan få en av dem. Ja jag tycker han är så pass bra så han kan ta en av två lediga platser, Men skriver båda två på då måste vi ha en spelande leftskjutande back. En som kan användas i powerplay som Erikssons ersättare.

Mina tips är att alla tre stannar sen fins det två platser lediga på Forwardssidan och en plats kvar på backsidan.

Vilka spelare är då intressanta:

Jag vet att Peo är intresserad av backen Svedberg från Björklöven om de går i konkurs, det hade smakat mumma då han är ung och mycket väl hade kunnat explodera i Malmö med 30-35 poäng.

En annan är Peter Nolander från Brynäs som väl mer får ses som en allroundback som gör runt 13-15 poäng i elitserien men med mycket speltid i Malmö kommer han säkert upp i 20-25 poäng vilket skulle vara fullt tilräckligt.

denna och nästa vecka klarnar det i Malmö och man kan ge sig ut på värvningsjakt 3-5 spelare ska in beror på hur många som stannar. Skönt att det snart ska klarna på backsidan också spännande!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0