Ny dag, nya förutsätningar

Torsdagen var den värsta dan man haft på länge. Först skulle man ordna tandstälningen och det spände u tänderna nått koiöst, sen kommer Infopaq i Danmark med beskedet att de gått vidare med andra arbetssökande och som om det inte var nog där, så var man på väg o fixa en riktigt bra fest men då kommer föräldrarna med beskedet att de för en gång skull ska vara hemma. Fyyyy faaan och mitt i allt detta kommer en ny finnanskris tack för det det va precis det jag behövde för att få ett arbete.

Men nu är det Fredag och tid att rensa tankarna. Praktiken slut nästa vecka vad händer sen? Det har många frågat mig och jag har frågat det för mig själv, vad fan händer sen, jag måste ha en nu sysselsätning innom en månad för annars kommer man in i samma dagdrivande igen och meriterna blir mer och mer avläsna. Men vad ska man egentligen göra mer än att söka jobb o se glad ut.

När man inte ens får komma på intervju som matchade mina meriter perfekt och där jag redan har min före detta praktikantkolega så känns allt helt jäkla hopplöst, visst tänker man på utbildning men media är svårt att få jobb innom och Copywriterutbildningen i Stockholm kan jag bara drömma om. Kalmar kan vara rädningen men frågan är hur pass grundlägande Medieproduktionsutbildningen är.

Den andra vägen är som kallat den långa vägen vilket innebär praktik på praktik till man får en seriös praktik eller så pass mycket meriter så man anses som intressant. I bland önskar man att man var händig och stark o kunnat arbeta innom elektronik, programering eller innom Logistik och transport men nu är man inte det. Det är svårt det är jäkligt svårt och mitt i allt detta vill man flytta hemmifrån och klara sig själv samtidigt som man inte kan gå o vänta på bättre tider, så känns det i bland som det är det enda man kan göra. Jag har rest mig från allt.

Från opperationer, från tjejproblem, från skolmisslyckanden från plötsliga omständigheter som fördröjde körkortstagningen, en praktik som svikit mig och gått bakom min rygg med viktig information och allt allt har man vänt till nått bra men arbetsmarknaden ligger inte i mina egna händer, den kan jag inte påverka själv helt plötsligt är det arbetsmarknaden som ska resa sig och inte jag själv och det har jag inte kontroll över.

Men det viktigaste av allt Torsdagen är förbi och nu ser jag bara frammåt och gör det jag kan för att trivas med livet, vad andra omständigheter gör går inte o tänka för mycket på. I helgen ska vi måla i vår nya lägenhet nästa vecka kanske jobbet kommer, i morgon kanske man träffar kärleken det får man aldrig veta men alltid hoppas man och livet är för kort för att ha ångest över saker som man inte själv kan påverka

STÅ UPP FÖR DIG!!! Det är min hällsning till alla som känner likadant där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0