Inför Hockeyallsvenskan del 3

Nu kommer den tredje delen där jag ska försöka tippa denna rekordjämna serie.

1. Växjö Lakers. Har tappat en del spelare men jag tycker det är tid för Lakers att vinna, har fått en vinnarkultur.

2. Rögle. Laget kanske inte imponerar så enormt namnmässigt men man har en tendens att prestera ändå och är svårstoppat när man får upp farten och är svårslagna i Ängelholm.

3. Malmö Redhawks. Jag tror helt enkelt Malmö nu är mogna för att ta sig till kvalserien igen, har värvat smart, har nu också fler matchvinnartyper och 70 procent av laget är från skåneregionen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Leksand. Leksand är svårbedömda de kan lika gärna vinna detta skit enkelt igen. Men ejendals avgång mm får mig att tvivla.

5. Örebro. Detta kan bli ett utropstecken, värvar kanske bäst av alla och regionen verkar ordentligt på uppgång. SE UP TOPP 3!

6. Mora. Som alltid svårbedömda men Mora missar sällan Play off och jag tror inte man gör det i år heller.

7. Almtuna. Har tappat många tongivande spelare, men har ersatt helt ok och Bobbo är en medgångstränare, jag tror han lyckas så pass bra att han tar ett försvagat Almtuna till Play off.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Bofors. Ett kämpargäng som aldrig ger sig, kommer nosa på play off då man är ruggiga hemma i Nobellhallen. Se upp!

9. Västerås. Försässongens vinnare, men jag tror att spelarrottationen kommer sätta sina spår, se Upp men jag ligger lite långt på förhand om Gurkornas chanser.

10. Oskarshamn. Har likt Örebro satsat enormt, har säkerligen fördubblat sin spelarbudget, frågan är, var får de pengar ifrån? Jag borde kanske rankat IKO högre upp men det känns som man gått ALL IN och bårjar det gå emot blir det en enorm press. Men förvåna er inte om de nosar på en play off.

11. Tingsryd. Värvat helt ok och man är hockeytokiga i byn, hemma kommer de har stor fördel, man klarar sig med råge nytt kontrakt, och skulle kunna vara en nykomling som bråkar om playoffplatser.

12. Troja Ljungby. Ser ut att skaffat sig ett intressant lag, jag är osäker på vad jag ska sätta detta tallangfulla lag, som dessutom är starka i sunnebohov men till att börja med får man räkna dem som ett stabilt allsvenskt lag.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. Borås. Har ett ok Allsvenskt lag, men man sticker inte ut, kör på med ungefär samma och att man fått in en drömvärvning i Jens Karlssin. Kommer få lite Frölundalån men trots detta kan Bofors få kvala sig kvar.

14. Sundsvall. Fick en fribiljett att deltaga i Allsvenskan efter Björklövens degradering men man fick det flera veckor för sent och har inte kunnat värvat ett rättvist lag, jag tycker man har ett godkänt lag men med taknke på vad sina bottenkonkurenter har, är man enda laget som garranterat är i botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0